Monday, March 4, 2013

Smoke

Assalamualaikum.

Harini nak cerita sat pasal merokok ni. haaa. merokok tu perbuatannya ialah menghidupkan rokok dan menghisap rokok tu sampai hujung puntungnya. Kalau tak tahu sangat lah. Tapi rasanya semua tahu merokok tu apa.

Cerita dia cani ah. Aku ni bergaul dengan kawan-kawan yang baik dekat sini. Baik je semua. Ikut cakap mak, solat tak tinggal, bersukan pun ye. Tapi dalam ramai-ramai tu. Semua merokok. Pahtu kalau aku duk lepak dengan mereka semua ni. Aku sah lah boleh mati awal sebab asap rokok yang aku hidu. HAHA

Pastu suatu hari yang sangat okay cuacanya kawan aku tanya:

Kawan : Daus, asal kau tak hisap rokok doh?
Aku : Entah. Asal tanya?
Kawan : Tak lah, macam pelik je. Kitorang semua hisap kau tak pun.
Aku : Lahh, kalau aku tak hisap kau taknak kawan dengan aku ke?
Kawan : Bukan macam tu lah. Pelik lah. Kau tak terikut.
Aku : Ohhh. Aku dulu pernah je try. Sekali lah. Pastu tak sedap. Rasa pahit je. Tak sedap. Aku dah taknak buat lah. Lebih baik aku hisap lolipop dari rokok. HHAHAHAHA
Kawan : Main-main pula.
Aku : Ni serious kay. Bukan lawak basi semalam.

Mungkin pelik kot aku tak merokok. Hisap rokok dapat sakit kot. kau nak sakit ke? aku taknak. Ramai kawan bagi alasan ayah merokok. Tapi ayah aku dulu merokok juga. Kalau macamtu, aku boleh lah merokok sebenarnya. Lepastu lepas kahwin aku berhenti. Kan boleh? Tapi nak buat cane. Rokok bukan lolipop. Sedih saya. HAHAHA.

Post ni macam apa je. Tapi tu lah rasanya. Bukan nak berlagak baik ke apa. Saya bukan perokok dan saya bangga. Minta-minta takkan sampai bila-bila. Aamin! 

No comments:

Post a Comment